שדרות יצחק רבין 18, עפולה

ארתרוסקופיה של הברך

מפרק הברך הוא הגדול ביותר בגוף האדם וככזה הוא נתון לעומסים רבים. כל עומס משקל גופנו נשען על הברכיים שלנו ולכן, בכל פעולה – ריצה, הליכה ואפילו עמידה – המפרק נתון ללחצים רבים.

תלונות של מטופלים על כאבי ברכיים הן דבר שכיח.

איך בנוי בעצם מפרק הברך? הוא מורכב מעצמות, רצועות, מיניסקוסים, שרירים וגידים, אשר פועלים יחדיו בהתאמה. במקרה של פגיעה באחד או יותר מהמרכיבים הללו – עלולים להופיע כאבי ברכיים בחלקים שונים של הברך; כמו – הברך הקדמית, הברך האחורית או בתוך המפרק עצמו.

מה גורם לכאבי הברכיים?

סיבות שונות ומגוונות עלולות לגרום להופעת כאבים בברכיים: דלקת, השמנת יתר, טראומה (חבלה), הרמה של משקלים כבדים באורך קבע, פעילות גופנית מאומצת או העדר פעילות אשר גורם להיחלשות השרירים האמורים להגן ולתמוך את הברך.

התופעה נפוצה יותר בקרב ספורטאים, מכיוון שפעילות ספורטיבית (כגון קפיצה או ריצה) יוצרת עומס גדול מאוד על המפרק. הדבר גורם לפגיעה בתיאום כל הגורמים המרכיבים את מפרק הברך ויוצר שחיקה במרכיבים אלו. בנוסף, שיעור הפציעות בקרב ספורטאים הוא גדול בהרבה מיתר האוכלוסיה והוא כולל את הפציעות הבאות: שבר, קרע במניסקוס, קרע ברצועה, קרע בבורסה (שק המלא בנוזל שמטרתו לסכך מפרקים שונים בגוף: כתף, מרפק, ירך, ברך וכד’).

סיבות נוספות להופעת כאבי ברכיים היא דלקת פרקים (אוסטאוארתריטיס), כאבים במפרק אחר המוקרנים לברך, כאבי גדילה ועוד.

כיצד נאבחן את סיבת הכאב?

כאשר מופיעים כאבים בברכיים יש לגשת לאורתופד אשר יחליט על הבדיקה המתאימה: אולטרסאונד, רנטגן, MRI …

כיצד מטפלים בכאבי ברכיים?

הטיפול מתחלק ל-3 אפשרויות עיקריות:

טיפולים שמרניים – כוללים פיזיותרפיה ושימוש במדרסים. טיפול הפיזיותרפיה משפר את התנועה של הברך וניתן להיעזר בו גם כטיפול משלים לפני אחרי הניתוח, לזירוז ההחלמה וחיזוק השרירים. המדרסים מסייעים בשיפור היציבה והאיזון בגוף.

טיפולים תרופתיים –  כגון הזרקות של סטרואידים או חומצה היאלרונית לתוך מפרק הברך או תרופות נוגדות דלקת.

ניתוחים כירורגיים – כאשר הטיפול השמרני והתרופתי אינו מצליח וישנה פגיעה משמעותית באיכות חייו של המטופל, כדאי לשקול התערבות ניתוחית, כגון ניתוח ארטרוסקופיה.

מהי ארטרוסקופיית ברך?

ארטרוסקופיה של הברך היא טכניקה כירורגית שיכולה לאבחן ולטפל בבעיות במפרק הברך. במהלך הניתוח, הרופא מבצע חתך קטן מאוד ומכניס מצלמה זעירה, המכונה ארטרוסקופ, לתוך הברך. זה מאפשר לרופא לראות את החלק הפנימי של המפרק על גבי מסך ולאבחן את הבעיה בברך ובמידת הצורך לתקנה בעזרת מכשירים קטנים שנמצאים בתוך הארטרוסקופ.

באמצעות פעולה זו ניתן לטפל בבעיות כגון קרע במיניסקוס,  פטלה (עצם הפיקה) שיצאה ממקומה ותיקון רצועות של המפרק.

נבחרת הרופאים של מדיקה RMC

זימון תור

הזינו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם

ברוכים הבאים לרשת medica מרכזים רפואיים

medica רפואה ברמה של 5 כוכבים הינה רשת מרכזים רפואיים מתקדמת בפריסה ארצית:

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​